Етика хатньої робітниці: правила поведінки на роботі в родині
Якщо Вам пощастило, і Ви знайшли роботу, яка підходить вам за всіма критеріями, то, напевно, з самого початку варто вибрати для себе стратегію поведінки, щоб якомога довше затриматися саме в цій родині. Розглянемо основні правила поведінки в родині:
- Правило перше, яке працює завжди і всюди: клієнт або роботодавець завжди правий. Отже, якщо раптом ваш роботодавець говорить Вам, що сорочки погано випрасувані, а журнальний столик стояв лівіше крісла, то варто погодитися, що так воно і є. Навіть якщо Ви на сто відсотків упевнені в своїй правоті, слід уникати прямих конфліктів або просто розбіжностей між роботодавцем і Вами. В кінці-кінців, домробітниця - це лише виконавець, який відповідає за своєчасність і точність виконання домашньої роботи, тоді як господар/господиня будинку виступають в ролі організатора робочого процесу.
- Правило друге: до всіх членів сім'ї має бути однакове ставлення. Так, часом це майже неможливо. У житті ми рідко ставимося до людей з однаковою симпатією. Але, якщо так трапилося, і Ви працюєте в сім'ї, то виділяти господиню будинку, виконувати тільки її доручення не варто, так як це може бути оціненно як зниження статусу інших членів сім'ї.
- Правило третє: ініціативу використовуйте за межами роботи. Буває так: Вас попросили трохи змінити інтер'єр кімнати, змінити штори, поставити нову вазу. Вам це виглядає негарно, і в своєму будинку Ви б так ніколи не зробили. Ось і не робіть так ніколи в своєму будинку, а на роботі, будьте ласкаві, постарайтеся зробити все те, про що Вас попросили. Змінювати розташування речей має право тільки той, хто живе в цьому будинку, а не той, хто працює. Так, можливо, Ви скажіть, що про це правило не варто було б згадувати, але, тим не менш, зустрічаються домробітниці, намагаються висловити свою думку, не співпадає з думкою роботодавця.
- Правило четверте: навчиться розуміти людей. На це правило особливо варто звернути увагу починаючим домробітницям. Багато молодих жінок, що працюють в чужій хаті, часто задають питання: «Чому до нас ставляться так, ніби ми частина інтер'єру або того гірше, зовсім не помічають». Так, Ви абсолютно праві, зустрічаються такі роботодавці, які не помічають або вдають, що не помічають своїх робочих, як би відгороджуючись від них. І це часом буває дуже прикро. Однак, такої поведінки можна знайти пояснення: точка зору господаря будинку може бути такий «людина виконує роботу - я плачу йому гроші, на цьому наші взаємини закінчуються». І по-своєму ці люди мають рацію. Тому не варто робити трагедію з того, що Ви не сказали «доброго ранку», в житті трапляються і більш серйозні речі.
- Правило п'яте: вдосконалюйте мистецтво спілкування. Кожному з нас, незалежно від місця роботи і способу життя доводиться зіштовхуватись з різними людьми, потрапляти в неприємні ситуації. Ви - домробітниця, а, значить, щодня Вам доведеться спілкуватися з господарем будинку. Як реагувати на критику? Як уникнути неприємних наслідків після розмови. Як відповідати на комплімент чи натяк? Ввічливість і увага, пунктуальність і старанність - ваші вірні супутники і помічники в будь-якій справі.
- Правило шосте: цікавість та балакучість доведе до звільнення. Всі жінки від природи цікаві і деколи намагаються втрутитися туди, куди зовсім не слід було. Ще раз, прочитавши правило перше, варто назавжди відучити себе цікавитися особистим життям і проблемами наймача. Ви не детектив, не психолог, Ви домробітниця, завдання якої утримувати будинок в чистоті.
- Правило сьоме: зовнішній вигляд - запорука успіху. Завжди зовнішність є першим критерієм, за яким оцінюється людина. Охайність в одязі, відсутність яскравих аксесуарів, дотримання довжини одягу - все це просто необхідно враховувати. Ви приходите на роботу, а, значить, не маєте право прийти неохайною, адже нікому з Вас не прийде в голову з'явитися в офісі в м'ятій блузці. Ви приходите на роботу, а, значить, повинні працювати, а не домагатися чогось ще, демонструючи свої вихідні сукні та епатажний макіяж. Теж саме стосується любительок духів, краще не користуватися яскравими ароматами, якщо ви не знаєте напевно, чи немає у домочадців алергії на аромати.
Побажаємо Вам удачі та натхнення на новому місті, звертайтесь у пошуках роботодавців лише до перевірених агенцій!